tisdag 23 september 2008






5 minuter med Niklas Johansson






Vad gör du när du är helt ensam?
Jag brukar bygga saker som dyker upp i mina tankar, antingen i trä, lego eller plast, jag får en kick av det och går in för det som fan. Jag brukar kallas för "fixaren" Jag har bland annat gjort en egen surfbräda, det tog en sommar att slipa till den. Stod ute i trädgården med en öl i handen och sandpappret i andra.







Är du rädd för "the global warming" och dess påstådda effekter? Inte så värst rädd, men vinden kan gå åt helvete. Jag är ju vågsurfare sedan två och ett halvt år tillbaka och har innan dess kitesurfat i ett par år. Jag har kommit att bli lite av en Windguru av att vara surfare och bo i sverige, här är man ju så beroende av hur stark vinden är, riktning och plats. Allt måste klaffa för ett någerlunda surf.







Jag växte upp i Älmhult en Svenssonpräglad småstad där 80 % av invånarna jobbar på IKEA. Nu när jag blivit äldre är den hålan gärna något jag vill komma bort ifrån. Jag kommer om ett par år köpa mig en folkabuss och dra ut i världen för att uppnå maximal frihet. Du kan följa med om du vill?






/Alexander Gustavsson

Inga kommentarer: