måndag 17 november 2008




Klockan är 11 på kvällen och det är fredag. Jag sitter på en gammal herrcykel vars sadel kanske skulle kunna varit lite mjukare. Skumpandes på pakethållaren, sitter min vän Niklas, jag kan inte se hans ansikte men jag kan lova att han har ro i blicken. Under ena armen har han en surfbräda som pendlar fram och tillbaka likt en vippbräda när vi rullar ner för den ojämna grusbacken. En icakasse gungar fram och tillbaka på mitt styre, i icakassen har vi ett par öl, lite kött och en paket pasta. Vi är på väg hem till Niklas för att laga mat och ladda upp inför lördagens kommande surfing.

När vi börjar närma oss kusten känner man vindpustarna bita sig in i ansiktet. Det är inte långt kvar till Niklas hus nu, vi svänger in mellan nyponbuskarna på den smala vägen som leder ända in till huset.










Jag hade kunnat fortsätta på texten där uppe men det var inte riktigt meningen. Jag ville bara dela med mig av en cykeltur som gav mig pirr i magen av lycka och total illfredställelse. Det är få gånger jag känner så men då var fan allt optimalt. Lagade supergod mat senare och somnade i varsin fotölj med A Breakdown Melody rullandes på tv-skärmen.

Jag tycker att livet är för mycket snack och för lite verkstad. Det är något vi alla borde tänka på, för allt blir vad vi gör det till.

/Alexander Gustavsson

1 kommentar:

Malin Nilsson sa...

måste få säga att de här bilderna var sjukt snygga. fotograferar själv :)